advertise

پلاستی سایزر ها در صنایع پزشکی

بررسی پلاستی سایزر ها در صنایع پزشکی

شرکت تولید مواد شیمیایی کولاک جهت تولید مواد شیمیایی پایه از جمله پلاستی سایزر، با استفاده از فن آوریهای نوین راه اندازی شده و خدمات رسانی میکند. برای آشنایی با کاربرد پلاستی سایزر ها در صنایع پزشکی در ادامه مطلب همراه ما باشید.
پلاستی سایزر یا نرم کننده ها به عنوان بزرگ درصد از حجم بازار را به ۱۳ ترین گروه ترکیبات افزودنی مطرح بوده که خود اختصاص داده اند .میزان بازار جهانی نرم کننده میلیارد دلار در سال است. این ترکیبات به گروه ۵۵ ها تقریباً خاصی از پلاستیک ها و لاستیک ها اضافه می شوند تا انعطاف پذیری بیشتری به آن ها بدهند.
این نرم کننده ها با قرار گرفتن در میان شاخه های پلیمرها، باعث جدایش این زنجیرها از یکدیگر و در نتیجه افزایش فضای آزاد می شوند و موجب می گردند که زنجیرها بتوانند با راحتی بیشتری روی هم بلغزند و بنابراین به طور چشمگیری دمای کریستال پلاستیک ها را کاهش داده و باعث نرم تر شدن آن می شوند. تقاضا برای بازار نرم کننده های پایین دستی، به طور عمده ای تحت تأثیر شرایط اقتصادی است .پلی وینیل کلرید پلیمری است که بیش ترین مصرف نرم کننده PVC درصد از نرم کننده ۱۱ " ها را دارد. تقریبا های تولید شده در ساختارهای با پایه وینیل استفاده می شوند.
مواد با پایه در تجهیزات پزشکی کاربردهای زیادی دارند، که این PVC امر به خاطر خواص فیزیکی آن هاست؛ از جمله راحتی ساخت و سازگاری با محلول های موجود در رگ ها و خون. که معمولاً در مراقبت PVCمحصولات های پزشکی نظیر لوله ها و بسته های نگهداری خون، لوله های اتصال دهنده دستگاه دیالیز، اکسیژن دهنده های حبابی و بسته های جمع آوری ادرار استفاده می شوند، حاوی نرم کننده های دی هستند که موجب انعطاف پذیری محصولات می DOP اوکتیل فتالات گردند.


پلاستی سایزر ها در صنایع پزشکی | کولاک

یکی از پرکاربردترین و حرفه ای ترین نرم کننده در کاربردهای پزشکی مورد PVC به منظور نرم کنندگی و انعطاف پذیری ۵۱۱۱ است که از سال DOP ها به عنوان اولین نرم کننده DHEP یا DOP. استفاده قرار گرفته است در تهیه بسیاری از تجهیزات پزشکی از جمله لوله های بالن کردن قلب، لوله های آندوسکوپی و تجهیزاتی که در جراحی قلب استفاده می شوند، کاربرد دارند.
در درجه حاوی نرم کننده راحت PVC اول ، محصولات پزشکی ساخته شده از تر می توانستند سترون شده و نسبت به مواد های نرم شده دارای راحتی استفاده بوده و انعطاف پذیری و نرمی آن PVC. شیمیایی مقاوم شوند ها سبب می شود تا آسیب به قسمت های حساس تر کمتر شده و بیمار احساس راحتی بیشتری داشته باشد. هم چنین جمع آوری تمامی خون از طریق جلوگیری از لخته شدن آن، بهبود یافته و فرآوری بیشتر خون را موجب می شود.


لوله نرم PVC های شده و سترون شده باعث ایجاد اطمینان بیشتر از جاری بودن همیشگی مایعات و سیالات حیاتی مهم در حین عمل جراحی میشوند .شفافیت این مواد هم چنین سبب می شود که پرستاران اتاق عمل بتوانند به سرعت از کند بودن یا متوقف شدن جریان سیالات مطلع شده و در عین حال سطح داخلی نرم لوله مانع از لخته شدن خون یا متوقف شدن جریان خون شود.
هم چنین برچسب ها می توانند به طور مستقیم روی این مواد زده شده و پاک هم نمی شوند و از این رو درج اطلاعات اضافی ایمنی و سلامتی روی آنها مناسب است . چالش های نرم کننده های پزشکی: ازدیاد طول و راحتی کاربرد پلیمرها مورد استفاده قرار میگیرند، پلاستی سایزر ها به منظور افزایش انعطاف پذیری گیرند.
که دارای خواص ذاتی مانند سختی و انعطاف پذیری بوده که با اضافه کردن این ترکیبات بهبود میPVCاز جمله یابند. اگرچه نرم کننده مورد استفاده قرار می PVC های مختلفی برای نرم کردن گیرند، اما پر کاربردترین این ترکیبات در اتیل هگزانول و فتالئیک انیدرید ساخته ۷ یک استر فتالات است که از واکنش DOP، استرهای فتالات هستندPVC می شود. شما همچنین می توانید جهت مشاوره و خرید ضد یخ کولاک نیز با ما در ارتباط باشید.